Program dodatkowych zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe i zainteresowania wychowanków w ramach realizacji projektu „ICT - Inspirujące - Ciekawe - Twórcze” - program realizacji zajęć pozalekcyjnych w małopolskich ośrodkach wychowawczych - realizowanego w ramach POKL Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych, w Zespole Placówek Edukacyjno-Opiekuńczo - Wychowawczych w Wielkich Drogach.
Program opracowano na 30 godzin lekcyjnych
Program nauczania języka niemieckiego realizowanych z podręcznikami Anny Potapowicz i Krzysztofa Tkaczyka
aha! Neu - 1A i 1B dla gimnazjum - kurs podstawowy
W trakcie nauki realizowane są po 3 - 4 lekcje z kolejnych ośmiu rozdziałów, 4 lekcja to lekcja powtórkowa. Słuchacze pracują interaktywnie. Poniżej zamieszczone rozdziały przedstawiają plany wynikowe. Każdy rozdział kończy się krzyżówką, szukaniem słówek, rozumieniem ze słuchu, rozumieniem tekstu czytanego.
1.Hallo! Wie geht’s ?
• zna zwroty potrzebne do wyrażenia podstawowych informacji o sobie (imię, pochodzenie, miejsce zamieszkania, wiek, zainteresowania)
• rozumie w tekście słuchanym podstawowe informacje
• zna i stosuje zaimki osobowe w l. poj.: ich, du, er, sie …
2.Familie und Verwandte
• nazywa członków najbliższej rodziny
• uzupełnia zdania związane z tematem „rodzina” na podstawie ilustracji
• opowiada o rodzinie na podstawie podanych informacji
3.Schule
• zna nazwy dni tygodnia
• na podstawie planu lekcji zamieszczonego w podręczniku odpowiada na pytania dotyczące tygodniowego rozkładu zajęć
4.Hobby und Freizeit
• zna wybrane słownictwo związane z obsługą komputera i Internetem
• zna i stosuje słownictwo dotyczące zainteresowań i sposobu spędzania wolnego czasu ( uzupełnia tabelę, przyporządkowuje)
5.Rund um die Uhr
• pyta i udziela informacji na temat czasu zegarowego
• podaje czas zegarowy w języku potocznym
6.Essen und Trinken
• zna nazwy podstawowych produktów żywnościowych i posiłków
• dopasowuje opisy nawyków żywieniowych (śniadanie) do odpowiednich krajów w tekście słuchanym i czytanym
7.Feste und Partys
• zna nazwy pór roku i miesięcy
• podaje daty
• pyta o menu i o zakupy
• umie złożyć życzenia
8.Wohnen
• zna nazwy pomieszczeń
• dopasowuje sprzęty i meble do kolejnych pomieszczeń
• pyta o miejsce zamieszkania