Program dodatkowych zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe i zainteresowania wychowanków w ramach realizacji projektu ?ICT - Inspirujące - Ciekawe - Twórcze? - program realizacji zajęć pozalekcyjnych w małopolskich ośrodkach wychowawczych - realizowanego w ramach POKL Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych, w Zespole Placówek Edukacyjno-Opiekuńczo - Wychowawczych w Wielkich Drogach.
Program opracowano na 30 godzin lekcyjnych
Program nauczania języka niemieckiego realizowanych z podręcznikami Anny Potapowicz i Krzysztofa Tkaczyka
aha! Neu - 1A i 1B dla gimnazjum - kurs podstawowy
W trakcie nauki realizowane są po 3 - 4 lekcje z kolejnych ośmiu rozdziałów, 4 lekcja to lekcja powtórkowa. Słuchacze pracują interaktywnie. Poniżej zamieszczone rozdziały przedstawiają plany wynikowe. Każdy rozdział kończy się krzyżówką, szukaniem słówek, rozumieniem ze słuchu, rozumieniem tekstu czytanego.
1.Hallo! Wie geht?s ?
? zna zwroty potrzebne do wyrażenia podstawowych informacji o sobie (imię, pochodzenie, miejsce zamieszkania, wiek, zainteresowania)
? rozumie w tekście słuchanym podstawowe informacje
? zna i stosuje zaimki osobowe w l. poj.: ich, du, er, sie ?
2.Familie und Verwandte
? nazywa członków najbliższej rodziny
? uzupełnia zdania związane z tematem ?rodzina? na podstawie ilustracji
? opowiada o rodzinie na podstawie podanych informacji
3.Schule
? zna nazwy dni tygodnia
? na podstawie planu lekcji zamieszczonego w podręczniku odpowiada na pytania dotyczące tygodniowego rozkładu zajęć
4.Hobby und Freizeit
? zna wybrane słownictwo związane z obsługą komputera i Internetem
? zna i stosuje słownictwo dotyczące zainteresowań i sposobu spędzania wolnego czasu ( uzupełnia tabelę, przyporządkowuje)
5.Rund um die Uhr
? pyta i udziela informacji na temat czasu zegarowego
? podaje czas zegarowy w języku potocznym
6.Essen und Trinken
? zna nazwy podstawowych produktów żywnościowych i posiłków
? dopasowuje opisy nawyków żywieniowych (śniadanie) do odpowiednich krajów w tekście słuchanym i czytanym
7.Feste und Partys
? zna nazwy pór roku i miesięcy
? podaje daty
? pyta o menu i o zakupy
? umie złożyć życzenia
8.Wohnen
? zna nazwy pomieszczeń
? dopasowuje sprzęty i meble do kolejnych pomieszczeń
? pyta o miejsce zamieszkania