Właściciel Małego Biznesu
Program opracowano na 30 godzin lekcyjnych
Celem zajęć jest przekazanie młodym ludziom informacji, które przydadzą się im w ich dorosłym życiu, przygotują ich do pracy w firmie.
W ramach zajęć prowadzi się:
PORADNICTWO DLA WŁAŚCICIELI MAŁEGO BIZNESU Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA, INTERNETU.
Słuchacze korzystają z Internetu, z wielu pozycji książkowych tj:
1. ABC small bussinesu 2009,
Historia
„Oswajamy ortografię”- Program Edukacyjno-Terapeutyczny „ORTOGRAFFITI”
Koncepcja pracy z uczniem
Zajęcia przeznaczone są dla uczniów ZPEOW w Wielkich Drogach, którzy mają specyficzne trudności w uczeniu się, objawiające się dysleksją, dysortografią i dysgrafią. Trudności dyslektyczne uczniów w starszym wieku szkolnym sprowadzają się przede wszystkim do nieumiejętności poprawnego pisania. Dlatego ćwiczenia łączą usprawnianie procesów poznawczych z gruntownym opracowaniem reguł ortograficznych. W Programie Edukacyjno-Terapeutycznym ORTOGRAFFITI biorą udział uczniowie uprzednio zdiagnozowani przez specjalistów z orzeczoną dysleksją rozwojową. Program jest realizowany wspólnie z Polskim Towarzystwem Dysleksji. Zajęcia grupowe w szkole prowadzone są w formie zajęć wyrównawczych. Odbywają się dwa razy w tygodniu. Ukierunkowane są na pomoc uczniom z trudnościami w uczeniu się.
Celem pracy z serią ORTOGRAFFITI jest:
- wszechstronny rozwój funkcji poznawczych,
- utrwalanie znajomości reguł ortograficznych oraz rozwijanie umiejętności poprawnego pisania,
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej,
- kształcenie umiejętności czytania, szczególnie w zakresie rozumienia czytanej treści,
- rozwijanie sprawności językowej.
Warunkiem udziału w programie była praca z serią „Ortografiiti”.
Program dodatkowych zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje kluczowe i zainteresowania wychowanków w ramach realizacji projektu „ICT - Inspirujące - Ciekawe - Twórcze” - program realizacji zajęć pozalekcyjnych w małopolskich ośrodkach wychowawczych - realizowanego w ramach POKL Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych, w Zespole Placówek Edukacyjno-Opiekuńczo - Wychowawczych w Wielkich Drogach.
Program opracowano na 30 godzin lekcyjnych
Program nauczania języka niemieckiego realizowanych z podręcznikami Anny Potapowicz i Krzysztofa Tkaczyka
aha! Neu - 1A i 1B dla gimnazjum - kurs podstawowy
W trakcie nauki realizowane są po 3 - 4 lekcje z kolejnych ośmiu rozdziałów, 4 lekcja to lekcja powtórkowa. Słuchacze pracują interaktywnie. Poniżej zamieszczone rozdziały przedstawiają plany wynikowe. Każdy rozdział kończy się krzyżówką, szukaniem słówek, rozumieniem ze słuchu, rozumieniem tekstu czytanego.
1.Hallo! Wie geht’s ?
• zna zwroty potrzebne do wyrażenia podstawowych informacji o sobie (imię, pochodzenie, miejsce zamieszkania, wiek, zainteresowania)
• rozumie w tekście słuchanym podstawowe informacje
• zna i stosuje zaimki osobowe w l. poj.: ich, du, er, sie …
2.Familie und Verwandte
• nazywa członków najbliższej rodziny
• uzupełnia zdania związane z tematem „rodzina” na podstawie ilustracji
• opowiada o rodzinie na podstawie podanych informacji
3.Schule
• zna nazwy dni tygodnia
• na podstawie planu lekcji zamieszczonego w podręczniku odpowiada na pytania dotyczące tygodniowego rozkładu zajęć
Zajęcia Dydaktyczno - Wyrównawcze i Specjalistyczne z Podstaw Matematyki z Elementami Dyskalkulii
Redukcja ucznia przejawiającego specyficzne trudności w uczeniu się matematyki
Zajęcia te mają na celu ukazanie uczniom dotkniętym dyskalkulią oraz uczniom mającym specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, że przedmiotu tego można się nauczyć. Mają one pomóc uczniowi sprawniej poruszać się w świecie działań i symboliki matematycznej. Głównym celem terapii jest wdrażanie ucznia do wymagań stawianych przez szkołę, zwiększanie jego możliwości i pomniejszanie ograniczeń, co odbywało się m.in. przez:
przełamywanie strachu przed matematyką,
ukazywanie ciekawych stron przedmiotu,
uświadamianie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych,
przywracanie wiary we własne siły,
motywowanie do samodzielnej pracy.
A
zatem oprócz przyswajania sobie bieżącego materiału (np. za
pomocą kart pracy poruszających życiowe, praktyczne problemy dnia
codziennego), uczniowie mieli możliwość ujrzenia innego oblicza
matematyki - poprzez pryzmat gier i zabaw (zagadek, rebusów,
krzyżówek matematycznych, matematycznych gier multimedialnych,
planszowych, itp.), podczas których wzmagała się aktywność
Język Angielski
Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne rozwijające kompetencje kluczowe i zainteresowania wychowanków z języka angielskiego w ramach realizacji projektu „ICT - Inspirujące - Ciekawe - Twórcze – program realizacji zajęć pozalekcyjnych w małopolskich ośrodkach wychowawczych”
Celem zajęć było:
· rozwijanie sprawności czytania i pisania w języku angielskim;
· rozumienie tekstu mówionego i pisanego· zdobywanie wiedzy na temat najpowszechniejszych zwyczajów i norm życia w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych
· skuteczne używanie języka angielskiego w codziennych sytuacjach w mowie
· realizowanie projektów w zespole
· rozwijanie umiejętności samodzielnej pracy
· wyrabianie poczucia własnej wartości.