Program szkolenia „Monter posadzek ceramicznych - GLAZURNIK”
Temat : Materiałoznawstwo - 26 godzin
Cele kształcenia: słuchacz powinien umieć: wykonywać szkicowe rysunki mocowania okładzin i ich rozmieszczenia oraz warstw podłogowych; obliczać orientacyjną ilość materiału dla robót glazurniczych w oparciu o wskaźniki podane przez wykładowcę; rozróżniać poszczególne materiały i wyroby oraz określić ich cechy; omawiać zasady magazynowania materiałów na placu budowy;rozróżniać poszczególne rodzaje wyrobów do okładzin i posadzek; sporządzać receptury zaprawy i mieszanek betonowych; omawiać zasady magazynowania na placu budowy; sporządzać receptury zapraw do mocowania płytek i spoinowania; rozróżniać rodzaje lepiszcz i klejów i określać ich zastosowania; omawiać zasady magazynowania klejów; rozróżniać środki transportu poziomego i pionowego na budowie. określać zakres bieżącej konserwacji środków transportowych; posługiwać się maszynami do obróbki tworzyw sztucznych i przeprowadzać ich bieżącą konserwację. przestrzegać przepisów eksploatacyjnych i bhp; posługiwać się maszynami do obróbki płytek i wykonywania betonów i zapraw i przeprowadzać ich bieżącą konserwację.
1. Moduł: Szkicowanie
Ilość godzin: 4 godz
Wiedza: Okładziny ze sztywnych płyt z tworzyw sztucznych - mocowanie do podłoży. Przekroje przez podłogi z po- sadzkami z płytek ceramicznych, kamiennych lub lastrykowych. Układ płytek we wnękach okiennych, narożach i załamaniach. Wskaźniki zużycia materiału
2. Moduł: Płyty, płytki i listwy z tworzyw sztucznych
Ilość godzin: 4 godz
Wiedza: Tworzywa termoplastyczne, akrylowe oraz termo- i chemo utwardzalne. Cechy techniczne. Odporność na temperatury. Walory estetyczne. Barwa i faktura materiału. Wymiary wyrobów. Zasady magazynowania
PROGRAM SZKOLENIA KELNERSKO - BARMAŃSKIEGO Z ELEMENTAMI SAVOIR VIVRE:
I Dzień:
Jak być dobrym pracownikiem gastronomii?
Prezentacja zastawy stołowej
- porcelana, szkło, sztućce
Bielizna stołowa
- rodzaje obrusów, serwet, scertingów itp.
Praktyczna nauka składania serwet, rozkładania obrusów
II Dzień:
Obsługa gości restauracyjnych indywidualnych
Serwis niemiecki /klasyczny/
Zasady nakrywania stołów
Ćwiczenia z zakresu noszenia tac i talerzy
Ćwiczenia praktyczne z zakresu powyższych zagadnień
III Dzień:
1. Powtórka materiału
2. Serwis francuski typu A i B
3. Praktyczna obsługa Gości restauracyjnych indywidualnych
4. Ćwiczenia z zakresu noszenia talerzy i tacIV Dzień:
Typologia win spokojnych i modyfikowanych
Serwis win spokojnych
Serwis champagne
Ćwiczenia praktyczne z zakresu w/w materiału
Program szkolenia „Monter ścianek działowych i sufitów podwieszanych”
Temat : Materiałoznawstwo - 11 godzin
Cele kształcenia: słuchacz powinien umieć charakteryzować poszczególne rodzaje płyt gipsowo - kartonowych i ich podstawowe właściwości techniczne; charakteryzować materiały stosowane na elementy wypełniające sufity podwieszane; charakteryzować właściwości techniczne drewna stosowanego na elementy konstrukcyjne lekkich ścian działowych i sufitów podwieszanych; oceniać przydatność drewna do zastosowania na elementy konstrukcyjne lekkich ścian działowych i sufitów podwieszanych; charakteryzować podstawowe środki do impregnowania drewna na elementy konstrukcyjne lekkich ścian działowych i sufitów podwieszanych; charakteryzować właściwości techniczne kształtowników metalowych stosowanych w konstrukcjach; charakteryzować właściwości techniczne materiałów wykończeniowych stosowanych w lekkich ścianach działowych i sufitach podwieszanych.
Temat : Czytanie dokumentacji technicznej - 4 godziny
Cele kształcenia: słuchacz powinien umieć: czytać rysunki techniczne przedstawiające sufity podwieszane i lekkie ściany działowe; robić szkice zmian do rysunków technicznych.
Temat : Konstrukcja sufitów podwieszanych i lekkich ścian działowych - 15 godzin
Cele kształcenia:
słuchacz powinien umieć: charakteryzować podstawowe rodzaje
Program szkolenia kursu „Malarz”
Temat : Roboty malarskie - 30 godzin (teoria)
Cele kształcenia: słuchacz powinien umieć: omawiać rodzaj i zakres robót malarskich wynikających z dokumentacji; omawiać wymiary pomieszczeń przeznaczonych do malowania; rysować rozwinięcie ścian pomieszczeń; określać zasady komponowania barw na bazie barw podstawowych; dobierać odpowiedni sprzęt i narzędzia do określonego zakresu robót; wykonywać drobne naprawy i bieżącą konserwację; określać przeznaczenie narzędzi i sprzętu; wykonywać prace konserwacyjne i drobne naprawy; posługiwać się aparatami do malowania z ręcznym napędem; wykonywać prace pomocnicze przy pracach agregatami do natrysku mechanicznego i pneumatycznego; przeprowadzać proste prace konserwacyjne i czyszczenie aparatów; mieszać farby wodne do malowania natryskowego w agregatach do przygotowywania farb; obsługiwać cedzak i sita do cedzenia farb i fluatów; określać rodzaje, charakterystykę i zasady magazynowania materiałów i wyrobów malarskich; określać rodzaje, charakterystykę i zasady magazynowania materiałów do przygotowy- wania podłoży; sporządzać farby wg żądanej receptury; sporządzać szpachlówki i kity do podłoży; współpracować z innymi zespołami przy realizacji zadań wynikających z harmonogramu prac i projektu zagospodarowania placu budowy; objaśniać zakres własnych obowiązków wynikających z przydzielonych zespołowi zadań; wykonywać obmiar robót; rozliczać wynagrodzenie za pracę.Wychowankowie w toku zajęć poznają:
Wychowankowie w toku zajęć otrzymują:
Umiejętności z zakresu przygotowywania posiłków;
Umiejętności z zakresu przeprowadzania prac remontowo-naprawczych i zdobniczych;
Umiejętności z zakresu projektowania i gospodarowania budżetem domowym;
Umiejętności z zakresu utrzymywania ładu i porządku (pranie, sprzątanie, prasowanie etc.).
Wychowankowie w cyklu zajęć zbiorowych oraz indywidualnych otrzymują:
Pomoc w samopoznaniu i określeniu swych dążeń w sferze rozwoju umiejętności zawodowych;
Pomoc w znalezieniu optymalnej dla nich drogi rozwoju zawodowego;
Warsztatową naukę umiejętności potrzebnych do aktywnego istnienia na rynku pracy.
Szkolenia zawodowe
Wychowankowie w indywidualnie dla siebie dobranych szkoleniach zdobywają:
Warsztaty Umiejętności Opiekuńczych i Wychowawczych
Wychowankowie w toku zajęć poznają:
Podstawy wiedzy i umiejętności potrzebnych do zapewnienia bezpieczeństwa i rozwoju fizycznego, a także psychicznego dziecka oraz osoby niepełnosprawnej;
Czym są role społeczne: ojca, męża, członka rodziny i jak należy się w nich odnajdywać.
Wychowankowie w toku zajęć nabędą:
Lepszą znajomość sposobów rozwiązywania konfliktów (np. w rodzinie);
Poznają sposoby asertywnego przekazywania swego stanowiska.
Wychowankowie w toku zajęć poznają:
Zasady fizjologii płodności ludzkiej;
Sposoby planowania rodziny.